Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Досить неочікуваним виявляється фінішна пряма реформи децентралізації, на якій під загрозу потрапили населені пункти з 10 більше тисячами населення (там тепер щоб балотуватися депутатом в місцеву раду спочатку потрібно буде знайти собі партію, яка дасть добро на твоє подальше просування) та старости сіл, яких хочуть вже призначати радами та позбавити їх права входити до складу виконкому за посадою. Ми тут писали свої пропозиції до майбутнього закону про місцеве самоврядування, розраховували, що їх візьме до уваги відповідна робоча група. А виявилося все не так, як мало би бути. Про створення робочої групи ніхто не повідомляв, зате всіх поставили перед фактом, що є вже такий законопроект і ви тепер може поставити запитання їх членам. Вибачте, дурня та й годі, яку навіть на карантин не вдасться списати. Залишається одна надія на наших народних обранців, в яких сподіваюся вистачить розуму не забирати у селян права обирати собі старосту, який представлятиме їх інтереси у виконкомі ради. Хотів би почути думки своїх колег з цих та інших дотичних питань. 

Поділюся тією інформацією, що вдалося з'ясувати останніми днями по своїх інформаційних каналах.

Не стільки страшною є ситуація навколо місцевих виборів, як ті деякі способи, що пропонуються для її вирішення. Передусім це стосується партизації малих міст та містечок. Як на мене, то не 10 тисяч, а мало би бути щонайменше 50 тисяч жителів, тоді можна було б про щось говорити. Про те як закрутили питання навколо старост, то воно взагалі не піддається якомусь логічному осмисленню. Враховуючи, що є певні техніко-юридичні проблеми щодо призначення виборів старост на 25 жовтня ц.р. хтось вирішив в останній момент кардинально поміняти правила у дуже простий і досить дешевий спосіб, віддавши питання обрання/призначення старост сільським радам. Що я маю на увазі? Сьогодні існує два варіанта вирішення цієї проблеми. Перший - старости перестають бути виборними посадовими особами, їх буде призначати рада за якоюсь процедурою, скоріш за все за поданням сільського голови  з процедурою громадських слухань чи без неї. Другий - вибори старост призначаються радами, які будуть обрані на місцевих виборах 25 жовтня, при цьому усі громади вважатимуться новоутвореними, незалежно чи це була раніше добровільно об'єднана/приєднана громада чи реорганізована в адміністративному порядку. Якщо буде обрано другий варіант, то виборів старост слід очікувати не раніше квітня наступного року. Якщо все ж таки буде обрано перший варіант, тоді ради призначать старост на своїх перших сесіях, попередньо затвердивши старостинські округи та Положення про старосту. 

Незважаючи на те, що профільний комітет Верховної ради підтримав варіант призначення старост місцевими радами, всередині правлячої політсили немає єдиної точки зору щодо вирішення означених питань. Це означає, що їх вирішення здебільшого залежатиме від позиції інших парламентських фракцій.

Сподііаюся, що й старостам буде що сказати, як усі ці перипетії сприймаються на місцях.

  • У той час, коли розпочалася дискусія навколо питання чи мають старости входити до складу виконкому чи ні, досить несподівано виплила на поверхню пропозиція щодо призначення старост радами громад. Мабуть багатьом головам прийшлося це до душі та ще й за їх поданням. Проте місцеве самоврядування у такому варіанті ще якихось два тижні назад навіть не вимальовувалося в найхворобливіших уявах ярих прихильників "самоврядного авторитаризму", де голова усім голова. Дуже і дуже прикро, що під завершення децентралізаційних реформ з'являються такі способи "реформування" місцевого самоврядування. Ну якщо старост буде призначати рада, яким чином вони тоді будуть представляти інтереси жителів села. Мені здається що тут буде все навпаки. Якщо кандидатури старост подаватиме голова громади, то після призначення радою такий староста представлятиме не інтереси жителів сіл, а інтереси голови у відповідному старостинському окрузі. Боюся, що деякі реформи можуть завершитися з результатами, що задля цього їх не варто було б й розпочинати. Бо реформа це тоді, коли на виході є кращий результат і правила гри при цьому не міняються на 180 градусів. Вже найближчим часом ми дізнаємося наскільки наші народні обранці можуть вирішувати складні питання за допомогою розумних і справедливих рішень.

  • Події, які відбуваються останнім часом навколо місцевих виборів і пов'язаних з ними питань викликають не просто стурбованість як прийнято казати мовою дипломатії, а іноді цілу купу обурень на фоні тривалого внутрішнього потоку ненормативної лексики. Не буду повторювати ті загрози, які несуть деякі пропозиції до виборчого та самоврядного законодавства, вони вже написані, переписані не один раз. Незважаючи на все це, вірю в те, що ті зміни, які невдовзі відбудуться не затьмарять здобутки проваджуваних реформ, бо людей із здоровим глуздом завжди більше, аніж із хворим.

  • Мало надії уже на те, що народні депутати проігнорують думку профільного комітету Верховної ради, щодо призначення старост місцевими радами. я думаю, що багато парламентарів взагалі не знають хто така староста, багато знають про старост зі слів керівників ОТГ і, можемо відразу здогадатися їхню думку. і тільки якійсь відсоток депутатів, які серйозно розуміють про недопустимість навіть думки про призначення старости в старостинських округах, будуть голосувати за виборність старост.
    Нам, усім старостам України, потрібно було їхати під стіни Верховної ради, як це зробили мешканці сіл і все таки вплинули на розподіл районів. Хоча голосування ще в сесійній залі не відбулося, але є надія, що до людей прислухаються. Звичайно, я не прихильник таких заходів, але коли нас не чують, то потрібно діяти... І як би армія старост України зібралася у Києві, заговорила вголос про себе, нас би змушені народні обранці вислухати, прислухатися і все таки прийняти рішення, яке би не позбавляло права мешканців сіл обирати собі людину, яка буде представляти інтереси їхньої громади. Призначення старост - це буде черговий крок на згортання демократії в країні та віддаленість на крок влади від народу.
    Дуже б хотіла побачити поімене голосування депутатів, щодо питань, які стосуються старост.

  • Доброго дня! Всі надії "на здоровий глузд" депутатів пропали. Нас призначатимуть( Але страшне навіть не це. Дуже прикро, що в нашій демократичній державі так завершилась реформа децентралізації.... А щодо "їхати під стіни Верховної Ради", як пише пані Ніна, то я впевнена, що якби ми знали це раніше, то таких активних, небайдужих старост знайшлося з усіх куточків України дуже багато. Але ми нічого не знали, а зараз на жаль вже запізно((((
    Питання для майбуття старост : якщо нас тепер призначатимуть, чи можна нам подавати в депутати місцевих рад, щоб хоч якимось чином бути представленими в громаді, та представляти інтереси населення території? Чи знову буде незрозуміла трактовка законів щодо одночасного депутатства та "умовного" (ще невизначеного і не затвердженого) членства у виконкомі? Підскажіть про доцільність такого рішення - подання ще не призначеного новою радою старости, який на сьогодні працює на посаді старости (обраний), кандидатом у депутати місцевої ради?

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.