Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Дуже дякую Вам за змістовну і актуальну статтю про переформатування старостинських округів. Втім, маю одне уточнююче запитання: чи може статися так, що переформатовані радою ОТГ старостинські округи раптом «запрацюють» раніше, аніж вступлять на посаду обрані в них на чергових виборах відповідні старости?

Чинне законодавство не містить норм, з буквального змісту яких випливала б пряма та однозначна відповідь на поставлене запитання. У зв’язку з цим, застосовуючи системне тлумачення тих правових норм, які тією чи іншою мірою стосуються описаної у запитанні ситуації, зміна кількості старостинських округів чи їх меж після того як обрані старости почали здійснювати свої повноваження, на мою думку, передусім суперечитиме елементарній логіці відносин старости із виборцями. Адже, у такому випадку повноваження старости будуть поширюватися на населені пункти, мешканці яких у виборах відповідного старости з об’єктивних причин не могли брати участь. Для убезпечення таких ситуацій, незайвим було б передбачити у новому самоврядному законі припис, який забороняв би радам громад змінювати кількість старостинських округів чи їх межі, якщо це матиме своїм наслідком перепідпорядкування старостам населених пунктів, мешканці яких на виборах обрали на відповідних виборах іншого старосту.

Таким чином, кількість старостинських округів чи їх межі можуть змінюватися перед виборами старост лише за умови, що у подальшому мешканці змінених старостинських округів обиратимуть собі відповідних старост. Це означає, що переформатовані радою ОТГ старостинські округи не повинні «запрацювати» раніше, аніж вступлять на посаду обрані в них як єдиних одномандатних виборчих округах на чергових виборах відповідні старости.

  • Стаття дійсно є актуальною та змістовною. Скажу чесно, навіть не підозрював, що за повноваженням рад щодо утворення та переформатування старостинських округів можуть приховуватися загрози для місцевої демократії. А причина як завжди одна і та сама - відсутність належної правової врегульованості. Це у 1917 році пістолета Маузера було достатньо, щоб керуватися революційною доцільність.Сьогодні ми живемо у 21 столітті, де одного повноваження ради, яке ще й стосується адміністративно-територіального устрою ОТГ, без мінімальної процедури його застосування виявляється замало, бо в кожній громаді її керівництво може мати свою "децентралізаційну доцільність", зміст якої незавжди поруч із справжньою демократією лежав.
    Цілком і повністю підтримую ідею, що "для убезпечення таких ситуацій, незайвим було б передбачити у новому самоврядному законі припис, який забороняв би радам громад змінювати кількість старостинських округів чи їх межі, якщо це матиме своїм наслідком перепідпорядкування старостам населених пунктів, мешканці яких на виборах обрали на відповідних виборах іншого старосту". А ще краще було б у новому законі про місцеве самоврядування виокремити розділ, в якому розписаною була б процедура реалізації радою повноваження щодо утворення старостинських округів, в якій обов'язково мали б враховуватися результати проведених у зв'язку з цим громадських обговорень.

  • Виявляється, що старостинські округи законодавчо не захищені. Повноваження щодо утворення старостинських округів може тлумачитися як завгодно, особливо тоді, коли необхідно показати старостам, хто в громаді хазяїн. Погоджуюсь з автором попереднього коментаря про необхідність врегулювання цього питання в новому законі про місцеве самоврядування.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.