Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Ознайомився із порівняльною таблицею та пояснювальною запискою до законопроекту №3118, про який дізнався тут на сайті з розділу Новини від 25 травня. Порівняльну таблицю перечитав декілька разів, після чого питання про те, яка ж рада має надавати згоду, та яка приймає, чи та яка відпускає комунальне підприємство, так і залишилося для мене без відповіді. Також не зовсім зрозумілим залишається питання, навіщо запроваджувати в місцевому самоврядуванні підхід, за якого одна рада буде давати згоду на прийняття рішення іншою радою. Внесіть будь ласка ясність та надайте роз'яснення. 

Ви все правильно помітили, однозначно зрозуміти, яка ж рада має надавати згоду, та яка приймає, чи та яка відпускає комунальне підприємство з пропонованих змін до закону дійсно неможливо. Що стосується спроби запровадити в місцеве самоврядування підхід, за якого одна рада буде давати згоду на прийняття рішення іншою радою,  то Головне науково-експертне управління (далі - ГНЕУ) у своєму висновку від 22.04.2020 р. зазначило таке: " ... районні та обласні ради за своїм правовим статусом є самостійними представницькими органами місцевого самоврядування, які приймають рішення на власний розсуд, керуючись спільними інтересами територіальних громад сіл, селищ, міст, в тому числі при прийнятті рішень щодо управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, та несуть відповідальність за ці рішення. Запропонована ж у проекті ідея наділення сільських, селищних, міських рад правом надавати згоду на прийняття певних рішень районними, обласними радами та оспорювати їх у суді, тобто, по суті, протиставляти інтереси територіальної громади села, селища, міста спільним інтересам територіальних громад, що входять до району, області, суперечить втіленій в чинному законодавстві України правовій моделі побудови та функціонування місцевого самоврядування". Поруч з цим висновок містить й низку інших зауважень до законопроекту №3118, на основі яких ГНЕУ пропонує "за результатами розгляду у першому читанні законопроект доцільно відхилити".

  • Чи обов'язково має враховуватися висновок ГНЕУ тими депутатами, які зареєстрували вказаний законопроект?

    • Адміністратор 09.06.2020 - 08:41

      Не обов'язково. Висновки Головного науково-експертного управління (ГНЕУ) за результатами проведеного аналізу того чи іншого законопроекту носять суто рекомендаційний характер. Зверніть увагу, що подальше спрямування кожного підготовленого законопроекту вирішується на засіданнях профільних комітетів Верховної Ради України, де мають озвучуватися підготовлені висновки ГНЕУ. Втім, остаточне слово про відхилення чи надання рекомендації до прийняття законопроекту, належить тим народним депутатам, які є членами відповідного профільного комітету.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.