Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Хотіла б дізнатися про порядок складання табелів обліку робочого часу, на основі яких нараховується зарплата працівників апарату сільської ради, працівників культури ОТГ. В нас у ОТГ табеля обліку робочого часу складають працівники бухгалтерії за всіх працівників. Для мене це щось нове і не зрозуміле. На попередній роботі в мене на початку року давали на руки Фонд робочого часу, на основі якого і фактично відпрацьованих годин я складала Табель обліку робочого часу, на себе і на працівників мого відділу. За моїм підписом цей табель передавався у відділ кадрів на перевірку, проставлявся підпис працівника кадрів, а потім у бухгалтерію для нарахування зарплати. Табель складався для нарахування авансу і в кінці місяця, для нарахування зарплати. Мене цікавлять працівники культури, виходить, що працівник бухгалтерії краще бачить роботу культури на місцях, а ніж староста... Хотіла б почути, як згідно законодавства це мало б виглядати. Чи має староста погоджувати табеля обліку робочого часу працівників, які працюють на території старостинського округу? 

Табель обліку використання робочого часу належить до первинної облікової документації усіх без винятку підприємств, установ та організацій. Його типову форму (П-5) було затверджено наказом Держкомстату України від 05.12.2008 р. № 489  

Текст наказу: http://www.ukrstat.gov.ua/norm_doc/2008/489/489_2008.htm

Необхідно знати, що типова форма має рекомендаційний характер (див. лист Держкомстату від 19.03.2010 р. №17/1-25/ж-61/10/59)

Текст листа: http://www.buhoblik.org.ua/kadry-zarplata/vremya/1822-list-17-1-25-zh-61-10-59.html 

Це означає, що типова форма може змінюватися та/або доповнюватися іншими показниками, які є необхідними для обліку використання робочого часу з урахуванням специфіки відповідної діяльності.

Щодо форми табелю, порядку їх ведення та затвердження в системі органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств (хто і кому), то це питання потрібно унормовувати за допомогою такого локального нормативно-правового акта як рішення виконавчого комітету. Практиці відомі непоодинокі випадки, коли питання щодо ведення та затвердження табелів тих чи інших посадових осіб та працівників органів місцевого самоврядування, голови рад ОТГ врегульовують за допомогою своїх розпоряджень. Враховуючи елементарні вимоги, що пред’являються до локальних нормативно-правових актів, то така практика суперечить правовій природі актів органів місцевого самоврядування та його окремих посадових осіб.

Що стосується питання про доцільність затвердження табелів обліку робочого часу працівників сільських закладів культури у старост відповідних старостинських округів, то такий підхід використовується деякими радами, наприклад, Овруцькою міською радою Житомирської області та деякими іншими радами. Див.: https://bit.ly/2v9HNJP

Поруч з цим, у деяких ОТГ погодження старостою табелів обліку робочого часу та режиму роботи працівників об'єктів комунальної власності, розміщених на території відповідного села (сіл) є обов’язком старости, що закріплене у відповідному Положенні про старосту села. Див., наприклад, Положення про старосту Клесівської ОТГ Рівненської області https://bit.ly/36ck7kL чи Перещепинської міської ради Дніпропетровської області https://bit.ly/2G9bGvW. І таких прикладів можна знайти чимало.


  • Якщо форму табеля та порядок його обліку, погодження було затверджено розпорядженням селищного голови, то яким чином це суперечить правовій природі актів ОМС, як ви про це зазначаєте у своїй статті?

    • Адміністратор 21.01.2020 - 18:47

      Пропоную відповідь на поставлене запитання знайти через призму тригілкової системи стримування і противаг, яка має місце і в місцевому самоврядуванні. Її сутність полягає у наступному. Гілка міського голови побудована за принципами владної вертикалі, яка передбачає, що голова: видає розпорядження, що не є нормативно-правовими актами; призначає і звільняє керівників виконавчих органів, комунальних установ і підприємств; здійснює поточний контроль за їхньою діяльністю; визначає основні напрямки та повноваження тощо. Гілки ради та виконкому формуються через нормативне закріплення їх як вільних колегіальних органів, де рішення хоча і приймаються ними як колегіальними органами, однак до їх складу входять/можуть входити особи, які виконують відповідні службові обов’язки на громадських засадах. Рішення ухвалюються шляхом голосування через відкрите публічне обговорення). При цьому важливо пам’ятати, що чинне законодавство надає право ухвалювати рішення, обов’язкові до виконання на території юрисдикції відповідної ради, лише раду і виконком. Міський голова, маючи розпорядчі та адміністративні функції, може видавати розпорядження, які стосуються виключно процедурних питань – скликати, внести на розгляд, уповноважити, призначити, звільнити, відрядити тощо. Таким чином, розпорядження голови не повинно використовуватися для багаторазового врегулювання суспільних відносин. Актами місцевого самоврядування, які мають своїм призначенням неодноразове застосування - виступають тільки рішення ради та виконавчого комітету. Неодноразовість застосування в юриспруденції прийнято вважати головною ознакою правової природи нормативно-правових актів як місцевого, так і вищого рівня.

  • Голови на місцях можуть своїм розпорядженням вирішувати все!... Для них не існує призми тригілкової системи стримування та противаг... Проекти на обласний конкурс відправляє своїм розпорядженням (рішення виконкому і сесії не потрібні), коли ОТГ отримала від програми "DOBRE" сміттєвоз, депутати сказали, що машину в комунальне не віддавати, тому що комунальне підприємство не прозоре (звіту комунального не було від початку створення ОТГ), так голова ОТГ своїм розпорядженням машину передав в КП. Сказав депутатам, що він керівник програми "DOBRE" у ОТГ і розпоряджається, як вважає за потрібне. До тепер нікому не відомо, хто керівник КП і хто бухгалтер... І так можна продовжувати і продовжувати....

  • Поки законодавець не похилить феодальну корону голів отг, щодо преміювання старос та апарату ради своїми розпорядженнями; обовязкового погодження старостою проектів рішень, договорів ...... на відповідному старостинському окрузі то КОРОНИ будуть тільки рости.
    ТАКА ПРИРОДНА СУТНІСТЬ ЛЮДИНИ.

  • І клали наші ФЕОДАЛИ на те що написане в положенні чи в статуті громади.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.