Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Шановні колеги! Звертаюся до усіх, хто небайдужий до того, яким буде майбутній наш правовий статус та гарантії нашої діяльності. Керівництво Мінрегіону днями анонсувало підготовку концептуальних змін до законодавства про місцеве самоврядування. Звісно, що там старости не будуть обділені увагою, а ось якою, багато чого залежатиме й від нас, шановні старости. Кожен з нас знає чого бракує в законодавстві аби староста міг належним чином здійснювати свої повноваження та поважно відстоювати інтереси жителів старостинських округів. З появою цього сайту у нас з'являється унікальна можливість висловлювати усі свої побажання та пропозиції до майбутнього законопроекту. Сподіваюся, що знайдеться відповідний фахівець, який все це узагальнить та кваліфіковано донесе до наших поважних реформаторів. Тому, прошу не соромитися і не боятися самих себе, а писати тут усе те, чого реально бракує сьогодні розвитку старостату в об'єднаних громадах. Пам'ятаймо - наша сила в єдності! 

Просто чудова ідея. Пишіть і не соромтеся, адже кожен з Вас під час реєстрації обрав собі прийнятний нікнейм і таким чином забезпечив собі можливість бути максимально відвертим. Що стосується стилістики та розділових знаків, то це не настільки важливо, як Ваші реальні пропозиції, що зможуть допомогти підготувати закон, який не просто формально відповідатиме приписам Європейської хартії місцевого самоврядування, але й буде максимально збалансованим в українських реаліях та сприятиме покращенню життя в сільській місцевості.

Чекаємо Ваших пропозицій.

  • Посада старости має залишитися і надалі виборною посадою. Тільки місцева громада певного старостинського округу має повне право обрати собі старосту, якому будуть вірити, довіряти, разом змінювати свою громаду.

  • Твердо забезпечити на законодавчому рівні посаду старости, як виборчу і не підпорядковану голові ОТГ, бо те що витворяють на місцях голови ОТГ по відношенню до старост, інколи вражає. Нещодавно була на "так званому навчанні" старост в області і була шокована невмілою, непрофесійною організацією цього начання. Дуже було принизливо, коли вийшов вести лекцію один із запрошених голів ОТГ області, ввесь при понтах, покликав собі в підмогу старосту з своєї ОТГ І ПРИВСЕЛЮДНО СКАЗАВ, ЩО ВІН, ТОБТО СТАРОСТА, ЗАРАЗ У ЙОГО ПІДПОРЯДКУВАННІ. І староста , як "слухняний песик" весь час мовчав, бо голова йому навіть слова не дав сказати. Питаю старост, чому всі мовчать, не мають своєї думки, то мене спитали, що я напевно немаю ні премії, ні доплати ніякої від голови . Тоді всі ми, шановні старости, робімо висновки, або ми прийшли працювати і створювати здоровий клімат для роботи, для втілення своїх ідей, чи будемо і на далі "ніхто і звуть нас ніяк". Дякую.

  • Мало б бути врегульовано питання проведення проміжних виборів на місцях. Це можливо не стосується Закону про місцеве самоврядування, але з проведенням таких виборів на місцях є проблеми. Все заключається в тому, що як завжди останнє слово за головою. Скажете - не правильно міркую? Може й так, але по іншому не можу думати. В 2015 році я була обрана депутатом сільської ради, а в 2016 році обрана на старосту. Старостинський округ залишився без одного депутата і, тільки із за наполегливості активу села, в селі були проведені проміжні вибори депутата, здається восени 2016 року. Причина відтягування проведення проміжних виборів була одна - відсутність коштів на їх проведення. Члени дільничної комісії під час проведення цих виборів працювали безкоштовно, тільки в день виборів голова ОТГ роздав їм по 50 грн. І все!.
    З 2018 року у нас один депутат на старостинському окрузі склав повноваження, ще двоє написали заяви про складання своїх повноважень, але голова переговорив з депутатами, щоб не голосували за складання повноважень, тому що люди захочуть проміжних виборів, а грошей на це немає. І ці двоє депутатів не відвідують сесії, відповідно, округи так би мовити без трьох депутатів. Це саме стосується і проміжних виборів на посаду старост.
    Скажете, що в першу чергу має відреагувати на проведення проміжних виборів місцева ТВК. Так, ТВК після проведення основних виборів, так би мовити іде в підпілля. А ще як голова ТВК кращий друг голови ОТГ...
    Мало б бути чітко прописано відповідальність за непроведення проміжних виборів на місцях, як місцевої ТВК так ради. Ніхто немає права позбавляти людей того чи іншого округу чи населеного пункту мати своє представництво у раді, виконкомі чи будь де.

  • Потрібно зафіксувати максимальну кількість членів виконкомів рад ОТГ та принцип територіальності при його формуванні. На мою думку, кількісно виконком не має бути більшим аніж рада ОТГ. Знаю, що деякі голови ОТГ для того, щоб мати свою більшість у виконкомах протягують через раду такий його кількісний та персональний склад, що є більшим за кількість посад старост в ОТГ. І тоді ми маємо виконкоми загальною кількістю понад 40 і навіть 50 осіб.

  • Повинна бути перевага старост і представників із округів у виконкомі закріплена законодавчо, щоб протистояти діянням голови і щоб прислухався до старост. Якщо ні, то і далі буде половину апарату працівників с/р у виконкомі, які роблять все , що наказав голова...

  • Пропоную включити до нового закону про місцеве самоврядування статтю, яка би ставила такі самі часові вимоги до затвердження регламенту виконкому, які сьогодні пред'являються до регламенту ради. Я маю на увазі, не пізніше як на другій сесії ради.

  • Також пропоную в новому законі чітко визначити перелік питань по яких голова ОТГ має право видавати розпорядження. Якщо цього не зробити, то ми і надалі будемо мати голів, які своїми розпорядженнями будуть одноосібно "вирішувати" питання, що належать до компетенції ради та виконкому.

  • Визначити, ким та на виконання яких інших повноважень старосту може бути додатково уповноважено та як залежно від їх кількості понад встановлені законом, має здійснюватися оплата праці старост у такому випадку.

  • При розгляді питання щодо укрупнення старостинських округів, останнє слово мають сказати жителі місцевих громад, при проведенні місцевого референдуму чи в інший спосіб. Укрупнення старостинських округів мало б взагалі не розглядатися, так як кожна місцева громада має право на представництво у органах влади, тобто має мати свого старосту, який буде відстоювати їхні інтереси...

  • Закріпити право голосу старости на пленарних засіданнях ради.

  • Якщо за старостою закріпити право голосу на пленарних засіданнях ради, тоді для балансу чи рівноваги потрібно буде закріплювати й за депутатами ради їх право голосу на засіданнях виконкому. І якщо на пленарне засідання ради прийде 5-10 старост, а потім на засідання виконкому 14-26 депутатів ради, і одні, і другі проголосують, то хто від цього виграє? Вважаю, що кожен має займатися своєю справою у тих межах, що визначив закон. А для того, щоб той, хто голосує міг почути інших поважних представників сіл чи селищ, закон для них закріпив право дорадчого голосу. Адже ми знаємо, що кожен староста має право дорадчого голосу на кожному пленарному засіданні ради, і таке ж право мають депутати ради на засіданні виконкому. Звісно, питання є дискусійним, але саме головне, що ми тут маємо можливість обговорити наші самоврядні болячки та донести їх до тих, хто буде розробляти нові закони.

  • Підтримую на всі 100%, в першу чергу ми маємо озвучити усі відомі нам болячки місцевого самоврядування. Чим більше їх буде озвучено, тим більше шансів того, що вони не потраплять до нового закону про місцеве самоврядування. Інша сторона медалі - до місцевих виборів залишилося 8 місяців, а ми не знаємо навіть концепції, яка буде втілюватися у новому самоврядному законодавстві. А не знаємо, тому що її просто ще нема. А коли з'явиться, то на її основі має бути у досить стислі строки розроблено проект закону, який згодом має пройти ще низку чисток та доопрацювань, щоб на виході получився пристойний закон, який не цурається Європейської Хартії місцевого самоврядування та ще й враховує усі недоліки чинної системи місцевого самоврядування. Хочу звернутися до адміністрації сайту, як тільки з'явиться концепція та проект закону, прохання виставити їх тексти для предметного обговорення тут на сайті.

  • Передбачити в новому законі про місцеве самоврядування чіткий розподіл повноважень між радою, виконкомом, головою ОТГ, а також окрему статтю, в якій було б написано, що коли голова своїм розпорядженням вирішує питання, які належать до віддання ради та виконкому, то таке розпорядження є незаконним з моменту його прийняття. Також потрібно, щоб був перелік рішень ради, які мають обов'язково пройти через виконком та бути ним попередньо схвалені чи рекомендовані.

  • Потрібно міняти порядок формування складу виконкому, щоб більшістю у ньому не були службовці, які є підлеглими голови ОТГ. І по кількості, щоб не був більший ніж депутатів в раді.

  • На мою думку треба на законодавчому рівні позбавити залежності старост від розміру премій, які надає голова ОТГ своїм розпорядженням "синдром Феодала". Розмір преміювання має вирішувати не голова, а рада ОТГ.
    На своєму старостинському окрузі в межах та за межами населених пунктів всі проекти рішень, договорів на оренду комунального майна договорів підряду, будівельних робіт, погоджень, що повязані з мисливством має погоджувати СТАРОСТА!!!

  • Також на своєму старостинському окрузі староста безпосередньо має бути замовником проектно-кошторисної документації на виконання будь-яких робіт, А НЕ ГОЛОВА, ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ, АБО ще якийсь ДАРМОЇД з центральної садиби та оточення голови. Як це відбувається на сьогоднішній день, що староста ні сном, ні духом, що і як будується на його окрузі.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.