Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Що собою представляє Дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних питань? Яке відношення мають до цієї комісії старости та чи мають вони бути в складі такої комісії? Чи може дисциплінарна комісія мати вплив на "неугодних" голові старост? 

Законом України "Про державну службу" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#n785 передбачається, що для здійснення дисциплінарного провадження з метою визначення ступеня вини, характеру і тяжкості вчиненого дисциплінарного проступку утворюється дисциплінарна комісія з розгляду дисциплінарних справ (частина 1 статті 69). Що стосується порядку здійснення самого дисциплінарного провадження, то Кабінет Міністрів України його затвердив своєю постановою від 4 грудня 2019 р. № 1039 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1039-2019-%D0%BF, зокрема який визначає: 

- повноваження та порядок роботи дисциплінарної комісії;

- порядок формування дисциплінарної комісії;

- порядок здійснення дисциплінарного провадження у разі неможливості утворення або функціонування дисциплінарної комісії у державному органі.

Пункт 11 частини 3 статті 3 Закону України "Про державну службу" однозначно визначив, що дія вказаного закону не поширюється на депутатів місцевих рад та посадових осіб місцевого самоврядування. Поруч з цим, ні Закон України  "Про державну службу", ні затверджений Кабінетом Міністрів України Порядок здійснення дисциплінарного провадження, не містять жодних норм (у т.ч. й норм рекомендаційного характеру), які дозволяли б утворювати аналогічні дисциплінарні комісії в органах місцевого самоврядування, керуючись при цьому законодавством про державну службу в Україні. 

Таким чином, підводячи підсумок наведеному вище, варто констатувати той факт, що, незважаючи на мотиви та наміри керівництва деяких громад (благі і не дуже благі), сьогодні в Україні відсутні правові підстави для утворення в органах місцевого самоврядування дисциплінарних комісій за образом і подобою, як це передбачено законодавством про державну службу.

  • Невже старости настільки є "недоторканними", що відносно їхніх службових проступків та вчинків не існує якихось перевірочних правил та процедур?

  • Доброго дня, Микито. Внесіть роз'яснення, що ви маєте на увазі під "службовими проступками та вчинками"?

  • Мабуть не зовсім зрозуміло сформулював, спробую роз'яснити, що я мав на увазі. Під службовими проступками та вчинками я мав на увазі дії старости, які порушують закон та присягу. Важко уявити, що староста припускається таких дій, а процедури перевірки для того, щоб визначити чи було порушення, не існує.

    • Адміністратор 18.02.2020 - 17:46

      Важко не погодитися із автором наведеного вище коментаря щодо процедури перевірки. І справа тут навіть не в наявності самої процедури як такої, а наскільки вона сприяє досягненню поставлених цілей та забезпечує при цьому дотримання законних прав осіб, стосовно яких здійснюється, у т.ч. й старост. Що стосується такої процедури, то її унормовує Порядок проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України «Про запобігання корупції» прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2000 р. № 950 (в редакції постанови КМУ від 13.09.2017 р. №691).
      Проведений попередній аналіз вказаного нормативного акта засвідчив про наявність у ньому деяких норм, які потребують додаткового з'ясування та дослідження на предмет відповідності базовим законам та визначеним ними принципам. У зв'язку з цим, планується підготовка фахової статті та подальше її розміщення на нашому веб-сайті (слідкуйте за регулярним наповненням рубрики ФАХОВІ СТАТТІ).

  • А моє бачення стосовно такої комісії.., що якщо керівник ОТГ справжній демократ, якщо в середині ОТГ вирує життя, побудоване на довірі, дружніх відносинах між всіма гілками влади, коли кожна бюджетна копійка має своє призначення і про всі витрати жителі громади, депутати, старости знають, є спілна мета всебічного розвитку всієї обєднаної громади, незалежно від віддаленості старостинських округів, всі розуміють свою відповідальність перед громадою в цілому і.. т.д., там не може виникати питання створення якихось комісій, щоб когось наказати, там все пливе своїм чередом, всередині громади вирує життя і люди задоволені, і всі працюють на результат.
    Але коли у ОТГ править диктатор, який вважає, що йому вседозволено, коли він не рахується ні із старостами, ні з депутатами, ні з працівниками ради, коли голова ОТГ забув, завдяки кому він посідає це місце - тоді це зовсім інший перебіг подій. Депутати не проголосували на сесії - є розпорядження голови, хтось із працівників має свою думку - не подобається, заяву на стіл..., і багато можна ще говорити і говорити.
    А що робити, з тими , яких не можна нахилити, які поважають свою думку і бачуть все, що твориться навколо... потрібно ж придумати якусь Дисциплінарну комісію, ще якісь комісії... На рахунок цього у керівників громад бурні фантазії, щоб вгамувати людей, які не бояться говорити в голос.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.