Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Чи можна голову ОТГ притягнути до дисциплінарної відповідальності? Якщо так, то хто це може робити та у яких випадках? 

Питання в контексті принципів служби в органах місцевого самоврядування є цілком логічне, адже одним із таких принципів є персональна відповідальність за порушення дисципліни і неналежне виконання службових обов'язків (стаття 4 ЗУ "Про службу в органах місцевого самоврядування" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14 ).

Інша норма вказаного закону (стаття 19) визначила, що особливості дисциплінарної відповідальності посадових осіб місцевого самоврядування, вирішення інших питань, пов'язаних із службою в органах місцевого самоврядування, забезпечуються у порядку, передбаченому законом. Однак, не зважаючи на наявність такого законодавчого припису, особливості розглядуваної дисциплінарної відповідальності досі залишаються неврегульованими. Так само як і перелік дисциплінарних проступків, за вчинення яких посадові особи місцевого самоврядування можуть притягатися до дисциплінарної відповідальності. Як ми бачимо, чинне законодавство з розглядуваного питання характеризується певною невизначеністю, правовими колізіями та прогалинами, якщо фахово з'ясовувати змістовні та процедурні підстави притягнення голови ОТГ до дисциплінарної відповідальності.

Поруч з цим, при вирішенні питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності тієї чи іншої посадової особи місцевого самоврядування, обов'язково слід враховувати порядок набуття такими особами своїх посад. 

Враховуючи ту обставину, що голова ОТГ не призначається, а обирається на місцевих виборах, то це своєю чергою засвідчує відсутність суб'єкта призначення як такого, тобто компетентного органу чи посадової особи, уповноважених призначати того чи іншого кандидата на посаду голови ОТГ. Це означає й відсутність правомочного суб'єкта, який міг би притягнути голову ОТГ до дисциплінарної відповідальності та застосувати до нього відповідні заходи дисциплінарного стягнення. 

Таким чином, в сучасних правових реаліях притягнути голову ОТГ до дисциплінарної відповідальності не видається за можливе. 

  • В якості чого тоді розцінювати відповідальність голови ОТГ, коли його відкликають за народною ініціативою чи депутати ради висловлюють йому недовіру?

    • Адміністратор 20.02.2020 - 19:30

      Відкликання за народною ініціативою, висловлення недовіри та деякі інші законодавчо визначені обставини є підставами для дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови, особливості чого визначаються статтею 79 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні". Звісно, дострокове припинення повноважень сільського, селищного, міського голови варто розцінювати як різновид юридичної відповідальності, але не дисциплінарної. В доповнення відповіді на первинне запитання, також зазначу, що однією з умов для притягнення посадової особи місцевого самоврядування до дисциплінарною відповідальності має бути наявність у неї стану підлеглості в ієрархії службових відносин.

  • Якщо я правильно зрозумів, то голова ОТГ, старости та депутати сільради не можуть бути притягнуті до дисциплінарної відповідальності, бо вони є виборними і не мають над собою начальника, якому підпорядковуються. Якщо я помилився, тоді поправте мене.

    • Адміністратор 23.02.2020 - 12:40

      Ви все правильно зрозуміли, такі правові реалії маємо сьогодні.
      Втім, ми маємо зараз можливість висловлювати на цьому сайті свої побажання до майбутнього законодавства - про місцеве самоврядування як базового закону, так і до інших законів, які тим чи іншим чином стосуватимуться діяльності старост або деталізовуватимуть окремі приписи базового закону в частині проходження служби, правового статусу, відповідальності тощо .

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.