Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

У газеті " Місцева рада" №8/2021 Людмила Линник, юрист газети «Місцева рада», виклала таку позицію з приводу атестації старост у світлі останніх змін у законодавстві:
"Коментованим Законом оновлено ч. 2 ст. 17 Закону про службу в ОМС. Зокрема, зазначено, що атестації не підлягають сільські, селищні, міські голови, голови районних у містах, районних і обласних рад, секретарі сільських, селищних, міських рад, працівники патронатної служби, особи, які перебувають на посаді менше одного року, молоді спеціалісти, вагітні жінки чи жінки, які працюють менше одного року після виходу на роботу з відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами чи для догляду за дитиною, особи, прийняті на посаду на визначений строк.
У зв’язку з цим нагадаємо, що староста відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 54 1 Закону про МС затверджується сільською, селищною, міською радою на строк її повноважень. Тобто у старости особливий вид строкового трудового договору. Однак такий строк є цілком визначеним — обмеженим строком дії повноважень відповідної ради. Звідси висновок: старости і надалі не підлягають атестації."
Цікава Ваша думка з цього приводу.

Категорично не погоджуюсь з висновком автора статті у газеті " Місцева рада" №8/2021.

Логіка того, що насьогодні посада старости є такою, що підлягає атестації, досить проста. Давайте подивимось на законодавчі зміни, які відбувалися з цього питання.

Коли було запроваджено посаду старости, то відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу старости села, селища" від 09 лютого 2017 року № 1848-VIII частину другу статті 17 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" після слів "секретарі сільських, селищних, міських рад" було доповнено словом "старости". Тобто, старосту як виборну посадову особу за процедурою місцевих виборів було включено до переліку посад, що не підлягають атестації як і сільські, селищні, міські голови та інші особи, у т.ч. й ті, що прийняті на посаду на визначений строк.

Після того, як минулого року на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення виборчого законодавства" від 16 липня 2020 року № 805-IX старосту як посадову особу, що перестала бути виборною за процедурою місцевих виборів, вже цього року на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку інституту старост" від 14 липня 2021 року № 1638-IX з переліку посад, що не підлягають атестації (частина друга статті 17 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування") старосту виключили. Зверніть увагу, що наявне в частині другій статті 17 зазначеного Закону словосполучення "особи, прийняті на посаду на визначений строк" залишилося незмінним.

Якби й надалі староста не мав би проходити атестацію, то навіщо тоді було б посаду старости прибирати із переліку частини другої статті 17 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування")? А так, взяли і прибрали і не для того, щоб після цього вважати, що староста продовжує не підлягати атестації, бо тепер можна буде вважати, що посада старости начебто охоплюється змістом словосполучення "особи, прийняті на посаду на визначений строк". Ні, не може староста охоплюватися цим словосполученням. Аргумент досить простий - староста на посаду не приймається, а затверджується рішенням ради". Що стосується строків, то у розглядуваній ситуації вони не мають жодного значення, оскільки логіка знаходиться дещо в іншій площині.

Ось такою є моя думка з цього приводу.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.