Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Чи може депутат ради ОТГ бути заступником голови ОТГ? 

Для відповіді на поставлене запитання давайте проаналізуємо відповідні приписи ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні». Так, згідно із  частиною 3 статті 51 вказаного закону виконавчий комітет ради утворюється у складі відповідно сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради — голови відповідної ради, заступника (заступників) сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету, а також керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, інших осіб. Як видно з наведеної норми заступники відповідного голови обов'язково входять до складу виконавчого комітету

Щодо того, бути заступнику членом виконкому чи ні, то наведена вище норма не містить якихось альтернатив, оскільки є імперативною (обов'язковою до виконання без варіантів) та не передбачає заступнику права відмовитись від членства у виконкомі.

Поруч з цим, частина 9 статті 51 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» однозначно визначила, що до складу виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради. І ця норма теж не містить якихось альтернативних варіантів. Отже, виходячи зі змісту проаналізованих законодавчих приписів, особа не може бути одночасно і депутатом сільської, селищної, міської ради, і членом її виконавчого комітету (обов'язок як заступника міського голови).

Також хочу звернути увагу на ту обставину, що  наведені вище вимоги ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» слід враховувати при призначенні особи на посаду заступника, а також прийнятті рішення про персональний склад виконавчого комітету. Нагадаю, що відповідно до статей 3 та 10 ЗУ «Про службу в органах місцевого самоврядування» посада заступника сільського, селищного, міського голови належить до виборних посад. Особа призначається на посаду заступника шляхом затвердження відповідною радою. Подання кандидатури, як правило, здійснює відповідний голова ради. Детально цю процедуру місцеві ради здебільшого прописують у власному регламенті. Але так чи інакше при затвердженні певної особи на посаду заступника, розуміючи, що ця особа в подальшому увійде до складу виконавчого комітету за посадою, рада має обов'язково з'ясувати, чи не є кандидат на посаду одночасно й депутатом цієї ради.

P.S. Якщо вже так сталося, що особа одночасно є заступником голови та депутатом цієї ж ради (або немає іншої кандидатури, ніж конкретний депутат), то ці обставини є підставою для припинення нею повноважень депутата місцевої ради достроково. 

  • Якось важко уявляється ситуація, що голова пропонує кандидатуру свого заступника на затвердження депутатам і ні сам голова, ані депутати ради не знають, що такий кандидат вже є обраним депутатом цієї ж ради.

    • Адміністратор 12.03.2020 - 11:10

      Мені теж, але те, що зазначено у постскриптумі фігурує в описовій частині одного судового рішення лише як теоретично можлива ситуація.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.