Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Якщо за старост віддають більшу кількість голосів виборців ніж за депутата сільської, селищної, міської ради, то чому староста не може тимчасово здійснювати повноваження сільського, селищного, міського голови у разі дострокового припинення його повноважень чи неможливості їх виконання? Як вважаєте, можливо треба внести зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"? 

Нагадаю, чинна редакція Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» містить припис, у якому сказано: «У разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Законів України «Про військово-цивільні адміністрації» або «Про правовий режим воєнного стану». Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах» (частина 2 статті 42).

Здійснення секретарем відповідної ради вказаних вище повноважень цілком і повністю кореспондується із його повноваженнями, визначеними окремою статтею Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Зокрема, у ній сказано: «1) у випадку, передбаченому частиною першою статті 42 цього Закону, здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови;» (пункт 1 частини 3 статті 50).

Іншими словами, це те, що ми маємо сьогодні. Принаймні, такий порядок заміщення сільського, селищного, міського голови залишатиметься до ухвалення нового закону про місцеве самоврядування, а можливо й збережеться у такому ж вигляді у тексті нового закону.

Якщо вбачається доцільність запровадження порядку заміщення сільського, селищного, міського голови у спосіб, який було запропоновано у запитанні, то давайте, спробуємо відшукати для цього необхідні аргументи.


  • Доцільність - старости в більшості випадків є колишніми сільськими, селищними головами, а також як ніхто інший володіють інформацією, щодо проблем населення громади. І головне як вказано в запиті за старост віддають більшу кількість голосів виборців ніж за депутата (секретаря) сільської, селищної, міської ради.

  • Повністю погоджуюсь, тим більше, що секретарем стає в переважній більшості, людина, яка "близька" до голови ОТГ, в повному розумінні цього слова. Необхідні аргументи - це хоча б щось змінити, на певний час, коли склад сільської ради, майже повністю, являється родинним колом голови.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.