Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

У нашій громаді обрали нового голову та суттєво оновився депутатський склад сільської ради. Голова громади пропонує з-поміж інших наявних старостинських округів з чотирьох зробити два. При цьому з двох округів, які планують об'єднати в один, до ради депутати не потрапили, а тому є ризик, що деякі села залишаться без своїх представників у раді громади. На нових старост-представників голови в округах жителі сіл якихось особливих надій не покладають. Чи не забороняє сьогодні закон у такій ситуації об'єднувати старостинські округи, а якщо це відбудеться, то чи не буде воно суперечити закону, а якщо так, то якому? 

Сьогодні немає жодного нормативно-правового акту, який визначав би порядок утворення старостинських округів в територіальних громадах. Відсутні з цього питання й матеріали методично-роз'яснювального характеру. Втім, до вирішення означеного питання на законодавчому рівні ради громад сьогодні не мають у своєму арсеналі повноваження щодо утворення старостинських округів (див. частину 1 статті 26 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"; частина 3 статті 26 хоча й залишається чинною, проте не може сьогодні застосовуватися). Не зважаючи на цю обставину, ради громад в сьогоднішній ситуації можуть  при затвердженні на посадах старост, визначати їм територіальну основу для здійснення ними повноважень на території відповідних сіл, переліки яких собою фактично й являтимуть старостинські округи. Тому, в описаній Вами ситуації варто буде покладатися лише на здоровий глузд депутатів ради громади при затвердженні старост та визначення їм територіальної основи для здійснення ними визначених законом повноважень. Для того, щоб у депутатів "включився" здоровий глузд, до них потрібно донести сутність наявної проблеми та застерегти про можливі наслідки, якщо вони "підіграють" новообраному голові громади. 

  • Вважаю, що для уникнення можливих перекосів у визначенні територіальної основи для діяльності старост, наприклад, Кабмін мав би затвердити щось на зразок методики формування спроможних територіальних громад, тільки для формування оптимальних за площею, кількістю жителів, гірська територія чи степ тощо старостинських округів. Такий підхід допоміг би уникнути помилок при визначенні формату старостинських округів, а також убезпечував би деяких хитро зроблених голів громад від зловживань при вирішенні цього питання.

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.