Будь ласка увійдіть або зареєструйтесь
щоб мати доступ до контенту та обговорень.

Запитання:

Якщо раніше не були утворені старостинські округи, а лише взяті на посаду старости сіл, то чи потрібно зараз при утворенні старостинських округів звільняти старост сіл та обирати нових згідно внесених змін? Якщо так, то яка підстава для звільнення з посади старости сіл ? 

Звільняти наявних старост і затверджувати на посадах інших старост, на мою думку, потрібно лише у тому випадку, якщо утворенні старостинські округи не співпали з територіями тих населених пунктів, у які свого часу були визначені територіальною основою для здійснення старостою наданих повноважень. Іншими словами, якщо новоутворені старостинські округи стали більшими за кількістю населених пунктів, що увійшли до їх складу, то у такі старостинські округи потрібно затверджувати на посаді старосту за новою процедурою, яка передбачає погодження його кандидатури із жителями відповідного старостинського округу. (частина 1 статті 54-1 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні").

Зверніть увагу на ту обставину, що чинні старости можуть бути кандидатами на посаду старости у новоутворений старостинський округ на розширеній територіальній основі. Втім, таким старостам доведеться пройти процедуру погодження своєї кандидатури, як цього вимагає нова редакція частини 1 статті 54-1 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні".

Для звільнення старости підставою виступатиме:

юридичною - пункт 6-1 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні";

фактичною - затвердження радою громади на посаду того ж старости чи іншої кандидатури.

  • Після реформування старостинських округів (500+) деякі бувші СО невключено до жодного з новостворених СО, а підпорядковано адмін центру. Чи законно це?

    • Адміністратор 16.09.2021 - 15:32

      Вважаю, що це суперечить законодавчим основам і логіці утворення та функціонування старостинських округів. Щоб підпорядкувати адміністративному центру колишні села, що раніше утворювали старостинські округи, то щонайменше їх потрібно було б увести до складу населеного пункту, що є центром громади. А для цього потрібно проходити процедуру зміни адміністративно-територіального устрою.
      Законодавча логіка утворення старостинських округів полягає у тому, що на основі усіх решти населених пунктів, окрім адміністративного центру, мають бути утворені старостинські округи з урахуванням вимог, встановлених частиною 4 статті 54-1 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні"

Цитування, копіювання окремих частин тексту, републікація, передрук чи будь-яке інше поширення розміщеної тут інформації можливе тільки з письмової згоди власника веб-сайту.